Jornades Finals
- Obtener enlace
- X
- Correo electrónico
- Otras aplicaciones
Educació Física en l’educació primària Data: 11.06.2025
Grup 41 - Seminari: C | Gimnàs Fc. Interior □ Gimnàs Fc. Exterior □ SAF Interior ⛝ SAF Exterior □ |
Noms i cognoms del grup de treball
| Material necessari
Equip de música Sí □ No ⛝ (*) Material fungible o no esportiu l’ha de portar cada grup |
Competència Específica i/o SABER que es treballen: En aquesta sessió d’activació, centrada en la temàtica del llançament, es treballen les següents competències específiques del currículum d’Educació Física a l’educació primària:
Moment de la sessió d’EF: Activació ⛝ Part principal □ Tornada a la calma □ Intensitat: Baixa □ Mitja ⛝ Alta □ | |
Organització inicial: Per estacions ........□ En dispersió..... ⛝ En rotllana ............ □ En equips........ ⛝ En fileres .............. □ Altres (concretar)... □ | |
Descripció de l’activitat: L’activitat consisteix en tombar el pal, que sustenta el con, sense trepitjar l’aro, un cop tothom hagi tocat la pilota o s'hagin fet deu pases entre tots els membres del grup (variants). Abans de començar amb l’activitat, s’explicarà tot allò que es treballa durant la nostra sessió i normes bàsiques a tenir en compte (*Aspectes previs a considerar sobre l’activitat). Els grups es faran equitativament abans de començar l’activitat repartint els petos identificatius per a cadascun dels dos grups. Un cop dividits els grups, es comença l’activitat des del centre del gimnàs d’interior del SAF. En aquest els grups, col·locats en cada meitat del camp, intentaran agafar la primera passa de pilota que es fa a l’aire en mig del gimnàs. Seguidament l'activitat s’haurà iniciat. Després d’haver fet les dues variants plantejades, l’activitat finalitzarà quan es convingui necessari. Tanmateix, s’aniran recordant els temps restants i els punts acumulats de cada equip. | |
Aspectes previs a considerar sobre l’activitat (si és necessari): Abans de dur a terme l’activitat s’ha de tenir en compte que hi haurà diverses variants on, en cadascuna d’elles, s’haurà de seguir unes normes o procediments diferents. En la primera possible variant és important que, en el moment de fer les passes amb la pilota, tots els membres han d’haver-la tocat per poder llençar-la i tombar el con, és a dir, l’objectiu és que tots els membres toquin la pilota, no el nombre de passes que facin, per tant, és possible que facin més de 10 passes. Això els permetrà començar a adaptar-se al joc i no dependre d’un temps o passes limitades. En la segona variant s’ha de tenir en compte el fet que es tindrà com a límit fer 10 passes, on tots els membres hauran de tocar la pilota (igual que en l’anterior), però si han arribat a la passada número 10 i encara hi ha membres que no han tocat la pilota, el torn passarà a ser de l’equip contrari. També, és important recalcar el fet que, no es pot treure la pilota de les mans de qui l’estigui agafant, només es podrà interceptar o tallar una passada entre dues persones per aconseguir tenir la pilota i, per tant, el torn. Per una altra banda, si en cap moment la pilota cau a terra, sigui per no agafar-la o per què un membre de l’equip contrari ha tallat la passada, els 2 equips hauran d’aconseguir agafar la pilota abans que ho faci l’altre (el torn passa a ser de l’equip que primer l’agafi). Si el mateix equip a qui li ha caigut la pilota la torna a agafar, han de tornar a contar des del principi. Finalment, un altre aspecte important a tenir en compte és que, en tots els casos, hi haurà una distància mínima que l’alumnat haurà de mantenir a l’hora de fer el llançament per tombar els cons, si el llançament es fa sobrepassant aquesta delimitació i aconsegueix tomar el con, no contarà com a punt. | |
Font d’informació o bibliografia utilitzada:
| |
Auto-avaluació i propostes de millora (una vegada realitzada l’activitat): Un cop aplicada a l’aula l’activitat per a la fase d’activació, farem una anàlisi de com s’ha desenvolupat i valorarem a continuació tant els aspectes positius com aquells punts a millorar. Primerament, considerem que l’activitat proposada és adient al moment de la sessió. És a dir, és un joc que introdueix l’habilitat bàsica motriu que funciona com a fil conductor de totes les activitats de la sessió. A més és un joc mogut que ajuda a activar als participants. Com la fase d’activació només compta amb 20 minuts per a la seva realització, buscàvem un joc ràpid i ja conegut, que no requerís molta explicació. Per fer-ho de manera més entretinguda i atractiva hem volgut afegir dues variants que modifiquessin una mica la dinàmica del joc. Creiem que en aquest aspecte hem estat un grup bastant original, ja que, hem transformat un joc típic que gairebé coneix tothom i li hem donat la volta, modificant-lo per fer-ho més divertit i motivador. La gestió de l’activitat ha estat un dels punts fluixos, perquè observàvem com l’activitat no estava assolint l’objectiu inicial (practicar el llançament) i ens hem bloquejat. No hem estat capaces de solucionar-ho de manera ràpida. Han sorgit algunes propostes, però no s’adequaven a la situació. I quan finalment, amb la recomanació del mestre hem trobat l’alternativa, vam haver de canviar les normes i dividir els participants en 4 equips en comptes de 2. Ha estat difícil fer l’explicació, ja que, quedaven pocs minuts d’activitat. D’aquesta manera assolíem millor el nostre objectiu inicial, garantint la interacció amb la pilota. Pel que fa a la motivació, hem vist a tots els participants bastant actius i motivats amb l’activitat. A més hem rebut comentaris positius sobre la nostra dinàmica per part dels companys de classe. Per acabar, hem reflexionat molt sobre la nostra actuació i gestió i hem arribat a la conclusió que, com a futures mestres, ens hem d’anticipar als possibles problemes que sorgeixin a l’aula. Per això proposem diverses millores que tindrem en compte en futurs treballs, per exemple; hem comentat que es pot preparar una altra variant del joc o fins i tot un joc diferent, per si sorgeix qualsevol problema amb la motivació o participació del grup. Un altre aspecte que ens agradaria haver fet millor és el fet d’anticipar-nos al problema dels participants en reconèixer a aquells jugadors del seu equip i agafar petos per facilitar-ho. Cal mencionar, que l’activitat estava prevista per fer un espai interior més ample, i finalment, s’ha fet en un espai molt més reduït que impedia als participants la mobilitat, per a la pròxima vegada ens plantegem buscar un espai més gran. També, tenint en compte que l’activitat té com a objectiu inicial la pràctica del llançament, buscar un joc en el qual hi hagi més presència de pilotes, per tal que tothom pugui llançar almenys 10 cops. En resum, considerem que hi ha diversos aspectes a millorar de la nostra aplicació. No obstant això, també hi ha diversos punts forts, ja esmentats anteriorment. A més, pensem que aquest treball en el qual nosaltres hem exercit de mestres, ha estat una gran oportunitat per a nosaltres de conèixer el nostre futur treball, aprendre i posar en pràctica les nostres habilitats i millorar-les. |
- Obtener enlace
- X
- Correo electrónico
- Otras aplicaciones
Comentarios
Publicar un comentario